220004, Рэспубліка Беларусь,
г. Мінск,
праспект Пераможцаў, 23/3 к.803
панядзелак–пятніца
з 8.30 да 17.00
Абед з 13:00 да 13.30
Папярэдняя кансультацыя па пытаннях дзейнасці ўстановы па тэлефоне:
+375 17 363-23-07 7.13.Скаргі і апеляцыі
7.13.1 у выпадку, калі заяўнік не задаволены дзейнасцю органа па сертыфікацыі, ён можа ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18.05.2011 № 300-3 «аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» падаць пісьмовую з указаннем канкрэтных прэтэнзій да дзейнасці АС на ўсіх этапах пацвярджэння адпаведнасці прадукцыі. Калі заяўнік (Уладальнік сертыфіката адпаведнасці) не згодны з рашэннем органа па сертыфікацыі, ён можа падаць пісьмовую апеляцыю не пазней за месяц пасля паведамлення аб прынятым рашэнні. Падача апеляцыі не прыпыняе дзеянне прынятага рашэння.
Скарга або апеляцыя рэгіструюцца ў журнале (Журнал знаходзіцца ў прыёмнай філіяла «Цэнтральная навукова-даследчая лабараторыя» Рэспубліканская ўстанова «Дзяржаўная хлебная інспекцыя» ком.403) і разглядаюцца на працягу 1 месяца з дня атрымання пісьмовага звароту. Форма журналу па рэгістрацыі скаргаў і апеляцый прыведзена ў дадатку 23 РК.
Зарэгістраваная скарга або апеляцыя разглядаюцца дырэктарам кіраўніком органа па сертыфікацыі і з яго рэзалюцыяй перадаюцца адказнаму выканаўцу, пры неабходнасці, па яго даручэнні ствараецца камісія для правядзення праверкі.
7.13.2 калі скарга або апеляцыя тычыцца дзейнасці Органа па сертыфікацыі, то намеснік кіраўніка органа па сертыфікацыі (начальнік аддзела па стандартызацыі і сертыфікацыі) сумесна з экспертам-аўдытарам, які не звязаны са скаргай або апеляцыяй аналізуе яе на абгрунтаванасць. Калі скарга альбо апеляцыя неабгрунтаваная, то даецца пісьмовы адказ аб адмове ў яе прыняцці і разглядзе. Тэрмін прадастаўлення адказу не павінен складаць больш за пяць рабочых дзён з дня паступлення скаргі альбо апеляцыі ў орган па сертыфікацыі.
7.13.3 намеснік кіраўніка органа па сертыфікацыі пасля атрымання скаргі або апеляцыі з указаннем рэгістрацыйнага нумара і рэзалюцыі дырэктара інфармуе прад'яўніка ў пісьмовым выглядзе пра дату рэгістрацыі скаргі або апеляцыі і тэрмінах яе разгляду. Прад'яўнік скаргі або апеляцыі можа таксама пакінуць запіс у кнізе заўваг і прапаноў філіяла «Цэнтральная навукова-даследчая лабараторыя» Рэспубліканская ўстанова «Дзяржаўная хлебная інспекцыя» ком.403 (прыёмная намесніка дырэктара ком.403).
7.13.4 разгляд, вывучэнне і прыняцце рашэння па скарзе або апеляцыі не павінны прыводзіць да дыскрымінацыйных дзеянняў у адносінах да яе прад'яўніку. Для гэтага на прадпрыемстве вядзецца ўлік усіх паступаючых пісьмовых зваротаў, да разгляду скаргаў і апеляцый прыцягваюцца спецыялісты, якія не прымалі ўдзел у працы, на вынік якой была пададзена скарга або апеляцыя. Разгляд скаргаў або апеляцый пратакалюецца рашэннем, Рашэнне па скаргах прымае савет па сертыфікацыі органа па сертыфікацыі, а рашэнне па апеляцыях прымае камітэт па бесстароннасці. Адказнасць за збор і верыфікацыю ўсёй неабходнай інфармацыі для прыняцця рашэння ў дачыненні да скаргі або апеляцыі нясе кіраўнік органа па сертыфікацыі (намеснік кіраўніка органа па сертыфікацыі).
7.13.5 рашэнні па задавальненні скаргі або апеляцыі прымаецца або разглядаецца і сцвярджаецца асобай, якія не прымалі ўдзелу ў дзейнасці па сертыфікацыі, звязанай са скаргай або апеляцыяй. Парадак пасяджэнняў савета па сертыфікацыі і Камітэта па бесстароннасці усталяваны ў адпаведных палажэннях аб парадку дзейнасці Савета і Камітэта (П АС-02 і п АС-04).
7.13.6 у мэтах прадухілення канфлікту інтарэсаў, персанал органа па сертыфікацыі, які падаваў заказчыку кансультаванне або быў наняты заказчыкам на працу, не прыцягваецца для аналізу ці прыняцця рашэння па скаргах або апеляцыях гэтага заказчыка на працягу двух гадоў пасля заканчэння кансультавання або работы на заказчыка
7.13.7 вынікі пасяджэння Савета па сертыфікацыі і Камітэта па бесстароннасці дакументуюцца і афармляюцца згодна з п АС-02 і п АС-04. У пратаколе дакументуецца усталяванае неадпаведнасць і прычыны яго ўзнікнення, прыводзіцца інфармацыя аб вінаватых асобах і вызначаюцца меры іх адказнасці, усталёўваецца план карэкціруючых мерапрыемстваў, тэрмін ліквідацыі (пры прыняцці рашэння на карысць прад'яўніка скаргі або апеляцыі). На падставе пратакола пасяджэння сакратаром афармляецца пісьмовае паведамленне аб прынятым рашэнні і накіроўваецца поштай прад'яўніку звароту. Рашэнне павінна быць прынята не пазней за 30 каляндарных дзён з моманту рэгістрацыі скаргі або апеляцыі.
7.13.8 орган па сертыфікацыі павінен афіцыйна паведаміць прад'яўніка скаргі або апеляцыі аб заканчэнні разгляду скаргі / апеляцыі і прынятым рашэнні. Калі па выніках рашэння органу па сертыфікацыі неабходна правесці карэкціруючыя дзеянні, то кіраўнік органа альбо намеснік кіраўніка органа вусна прызначае адказнага эксперта-аўдытара за іх рэалізацыю. Кантроль выканання распрацаваных карэкціруючых мерапрыемстваў ажыццяўляе намеснік кіраўніка органа па сертыфікацыі. Карэкціруючыя мерапрыемствы павінны быць выкананы ў тэрмін, устаноўлены пратаколам пасяджэння , але не перавышаць 30 каляндарных дзён. Выніковасць прадпрынятых карэкціруючых дзеянняў вызначаецца на наступным пасяджэнні Савета па сертыфікацыі альбо Камітэта па бесстароннасці.
7.13.9 пасля рэалізацыі карэкціруючых мерапрыемстваў кіраўнік органа па сертыфікацыі (намеснік кіраўніка) паведамляе прад'яўніка звароту. Калі заказчык задаволены, лічыцца, што мерапрыемствы выкананы ў поўным аб'ёме, і скарга або апеляцыя лічацца ліквідаванай. У часопісе рэгістрацыі робіцца адзнака аб завяршэнні разгляду са спасылкай на пратакол пасяджэння, дату адпраўкі паведамлення аб прынятым рашэнні і выкананні карэкціруючых мерапрыемстваў пры неабходнасці.
У выпадку нязгоды з прынятым рашэннем, прад'яўнік скаргі або апеляцыі мае права звярнуцца ў іншыя органы дзяржаўнай улады ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
7.13.10 Пры атрыманні скаргі на ўладальніка сертыфіката сакратар органа па сертыфікацыі
ажыццяўляе яе рэгістрацыю ў Журнале рэгістрацыі скаргаў.
Кіраўнік органа па сертыфікацыі разглядае адносіцца ці скарга да дзейнасці органа па сертыфікацыі, калі скарга не адносіцца да дзейнасці органа па сертыфікацыі, то асоба, якая падала скаргу, пісьмова паведамляецца пра гэта.
Кіраўнік органа па сертыфікацыі прызначае адказных за разгляд скаргі
і распрацоўку мерапрыемстваў па яе расследаванні пры гэтым скарга павінна разглядацца
асобамі, якія раней не мелі адносіны да прадмета скаргі.
Заяўніку скаргі прадастаўляецца апавяшчэнне аб атрыманні скаргі і вынікі яе разгляду.
Адказныя за разгляд скаргаў разглядаюць інфармацыю і дакументацыю, якая адносіцца да прадмета скаргі, і атрыманую ад уладальніка сертыфіката інфармацыю з
мэтай адзнакі дакладнасці скаргі.
Пры разглядзе скаргі орган па сертыфікацыі павінен правесці пазапланавую перыядычную ацэнку.
Інфармацыя аб правядзенні пазапланавай перыядычнай ацэнкі даводзіцца да ўладальніка сертыфіката загадзя ў выглядзе афіцыйнага ліста. Пры гэтым надаецца асаблівая ўвага
прызначэнню каманды па адзнацы (з улікам забеспячэння бесстароннасці, кампетэнтнасці,
водгукаў ад арганізацыі за мінулы перыяд).
Скарга разглядаецца не пазней за адзін месяц пасля яе атрымання. Пры гэтым кіраўнік органа па сертыфікацыі забяспечвае, каб персанал, які прымае рашэнні па скарзе, не ўдзельнічаў у ацэнцы і прыняцці рашэння па сертыфікацыі.
Пры разглядзе і прыняцці рашэнняў па скарзе павінна быць забяспечана непрадузятасць і аб'ектыўнасць.
Для разгляду скаргі прызначаны адказны прадстаўляе Савету па сертыфікацыі наступныя дакументы:
- скаргу;
- перапіску паміж уладальнікам сертыфіката, на дзейнасць якога пададзена скарга, і
органам па сертыфікацыі;
- справаздача па выніках пазапланавай і планавай перыядычнай ацэнкі.
Орган па сертыфікацыі нясе адказнасць за збор і верыфікацыю інфармацыі, неабходнай для разгляду дакладнасці скаргі.
Асоба, якая падала скаргу, мае права быць выслуханай на пасяджэнні Савета пасертыфікацыі. Савет па сертыфікацыі разглядае скаргі канфідэнцыйна.
Савет па сертыфікацыі можа прыняць наступныя рашэнні:
- прызнаць скаргу неабгрунтаванай;
- прызнаць скаргу абгрунтаванай.
У выпадку абгрунтаванасці скаргі Савет па сертыфікацыі можа:
- вызначыць тэрміны выканання ўладальнікам сертыфіката адпаведных карэкцый і
карэкціруючых дзеянняў;
- прыпыніць дзеянне сертыфіката адпаведнасці;
- адмяніць дзеянне выдадзенага сертыфіката адпаведнасці.
Сакратар Савета па сертыфікацыі пісьмова паведамляе асобе, якая падала скаргу, аб заканчэнні працэсу разгляду скаргі і аб прынятым рашэнні на працягу 14 дзён з моманту паступлення скаргі на ўладальніка сертыфіката.
У выпадку неабходнасці па выніках разгляду скарг да ўладальнікаў сертыфікатаў кіраўнік органа па сертыфікацыі прымае рашэнне аб распрацоўкі карэкцый, якія карэктуюць і папераджальных мерапрыемстваў.
Працэс разгляду скаргі павінен быць канфідэнцыйным у адносінах да заяўніка скаргі і прадмета скаргі. Ступень агульнай даступнасці інфармацыі вырашаецца сумесна з заяўнікам скаргі.